Economy Politics Social — 12 February 2016
זו הכלכלה טמבל/ית

זו הכלכלה טמבל/ית

זה המשפט המיוחס לביל קלינטון בעת שרץ לנשיאות ארצות הברית ומהווה את תמצית הגורם שיקבע מי יבחר למועמד הנשיאות של כל אחת מהמפלגות הגדולות בארצות הברית ואחכ את הנשיא עצמו.

ב- 2 המפלגות ישנה תופעה שמן הראוי לשים אליה לב;

הבוחרים הצעירים הקצינו את דעותיהם , אלו במפלגה הרפובליקנית נוטים לטראמפ דווקא בגלל סדר היום הכלכלי שלו והבטחותיו למעמד הביניים הנמוך זה חסר ההשכלה , הנזון מדעות קדומות ורצון עז להעיף את הטייקונים של וול סטריט , ומנגד במפלגה הדמוקרטית סוחף אחריו ברני סנדרס יהודי בן 74 את צעירי המפלגה כמו גם אחרים בזכות דעות אנטי ממסדיות והבטחות להילחם בסדר היום הכלכלי שמכתיבה וול סטריט.

ברני סנדרס הוא בעל דעות המזכירות את המפלגות הסוציאל דמוקרטיות בעבר, חלקן נכשל וחלקן הצליח לא בגלל השקפות עולם כאלו או אחרות אלא בזכות מנהגים שהשכילו לשלב את האידאולוגיה שלהם עם הכלכלה הקפיטליסטית , אשר הגם שהיא אינה מיטיבה בדיוק עם כל האזרחים היא טובה יותר מההשקפות הסוציאליסטיות המגולמות היום במנהיג מפלגת הלייבור הבריטית הכושלת.

אם ברני סונדרס יזכה במועמדות המפלגה הדמוקרטית , מצב שאיש לא צפה לפני מספר חודשים , אזי האמריקאים יכנסו לניסוי החברתי כלכלי הגדול ביותר שלהם מאז הניו דיל של פרנקלין דילנו רוזוולט.

בחירה בברני סונדרס כנשיא ארצות הברית תביא בהכרח לנפילה חופשית בברוסה האמריקאית ובעקבותיה בבורסות העולם . נפילה כזו תיפגע גם באנשים הקטנים אלו שסונדרס מתיימר לפעול לטובתם , שכן חסכונות הפנסיה שלהם יפלו יחד עם עלייתו , בעצם ברני סונדרס יעמוד בפני קואליציה שיהיה לו קשה עד בלתי אפשרי לגבור עליה זו של הרפובליקנים וזו של וול סטריט יחד עם דמוקרטים בעלי השקפות מתונות .

ניתן לומר שהצד השני של אנשי “מסיבת התה “  הם הליברלים הקיצונים במחנה הדמוקרטי שברני סונדרס מגלם יותר מכל את דעותיהם , אף שהוא עצמו משמש כסנטור עצמאי.

לבחירה אפשרית של ברני סונדרס יכול להיות אפקט נוסף שאיש כיום אינו מסתכל עליו אך הוא קיים אי שם ברקע, זוהי האנטישמיות החבויה לה גם בארצות הברית.

בחירה בסונדרס כנשיאה של ארצות הברית וכישלון אפשרי של מדיניותו הכלכלית , כישלון שעשוי לעורר את כל שדי האנטישמיות הידועים לעם היהודי מאז הפרוטוקולים של זקני ציון, אותו זיוף של המשטרה החשאית של הצאר הרוסי לפני עלות הבולשיביקים לשלטון .

 בקיצור כדאי להילארי קלינטון לזכור את משפט המפתח שבעלה טבע

Related Articles

Share

About Author

Gabriel

Gabriel Benami- LLB- University of Tel Aviv, LLM- University of Bar Ilan, MA (political science/national security) University of Haifa & The National Security College

(0) Readers Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>