Uncategorized — 27 May 2020
מלחמת הסחר ארה”ב סין

*מלחמת הסחר- נשק יום הדין של הסינים .*
הסינים מחזיקים בידם אג”חים של ממשלת ארה”ב בשווי של טריליוני דולרים!
מכירת אג”חים אלו בשוק ההון ברחבי העולם עלולה להביא לפגיעה אנושה ביכולתה של ארה”ב לגייס כספים לצורך פעילויות הממשל, תמיכה פדרלית בבנקים , הנעת שוק ההון והכלכלה האמריקאית .
יכולתה של ארה”ב ( הבנק הפדרלי בראש ובראשונה) לגייס הון מהציבור ( אג”ח כידוע הוא הלוואה שנותן הציבור למנפיק האג”ח) תלויה בביקוש לאג”ח.
הביקוש תלוי לא אחת בתשואה שנותן המנפיק לרוכשי האגח, ליציבות ( דרוג) וכו’.
כיום התשואות על אג”ח ארה”ב נמוכות עקב הביקוש הגבוה ויכולתה של ארה”ב להנפיק אג”ח נחשבת בלתי מוגבלת למעשה.
ביקוש גבוה גורם בהכרח לירידה בתשואה ( הרווח שמקבל למעשה רוכש האגח ולהפך)
אם הסינים יתחילו למכור אג”ח של ארה”ב בכמויות בלתי נגמרות בהכרח התשואה תעלה על זו שיתן הבנק הפדרלי ולמעשה האג”ח האמרו-סיני יתחרה בזה של הבנק הפדרלי ולא יאפשר למעשה גיוס הון חדש למערכת הכלכלית האמריקאית באופן שלא רק יאט את כלכלת ארה”ב אלא עלול לשתק אותה.
מצב זה יכול להביא להתדרדרות ממשית של היחסים בין 2 המעצמות מעבר ליחסים הכלכליים שבינהן באופן שישאב את מרבית העולם לסכסוך.
והערה אחת- על פי סקרי דעת קהל בארה”ב וניתוח של אתר 538, מרבית אזרחי ארה”ב תומכים במלחמת הסחר, אף שבשלב זה היא מאטה את כלכלת ארה”ב ובעקבותיה את כלכלת העולם.

Related Articles

Share

About Author

Gabriel

Gabriel Benami- LLB- University of Tel Aviv, LLM- University of Bar Ilan, MA (political science/national security) University of Haifa & The National Security College

(0) Readers Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>