Economy Politics — 14 January 2015
משיחי שקר

“אלוהים לשלטון בחרתנו” הוא שורה  מתוך שירו של  ז’בוטינסקי “כולה שלי”, אך הרעיון לא היה שלו  .

ההיסטוריה הרחוקה וגם זו של העת החדשה כולל ימינו אנו מלאה בדמויות של רודנים הסבורים כי השלטון הונחל להם על ידי השכינה עצמה ואם לא השכינה אז , כך הם בודאי מאמינים, הם הם השכינה עצמה.

בתקופת האימפריה הרומאית הפך השם קיסר לשם תואר לשליט עליון ללא גבולות העומד מעל החוק. יוליוס קיסuר שהיה קונסול רומא והפך במהרה לדיקטטור של רומא לאחר שניצח מאוחר יותר את חבריו לטריומווירט הראשון (פומפיוס וקרסוס) נרצח על מדרגות הסנאט ומשרתו עברה ליורשו / בנו המאומץ אוגוסטוס אשר בין השאר הפך לאל. שאר תולדות הקיסרים מסופרים בתולדות ימי רומי כאשר חלק מאותם קיסרים היו מטורפים או מוטרפים כמו טיבריוס , נירון או קליגולה.

חלק מקיסרי רומי הוכתר ושלט למעשה על ידי משמר הקיסר . הדמוקרטיה היוונית שהייתה המודל של הסנאט הרומי בתחילת דרכו נרמסה על ידי כוח צבאי בלווי תאוות שלטון בלתי מרוסנת של בודדים המלווה בשחיתות .

תאוות השלטון לא הייתה ואינה ייחודית  לקיסרי רומא לבדם (גם בתקופת התנ”ך יכולנו למצוא כאלו) , גם בעת המודרנית היו וישנם משטרים בהם שלטון היחיד והשחיתות ביחד ולחוד ,רומסים את אזרחי המדינות בהם הם מתקיימים.

אחת הדוגמאות הבולטות לשלטון בלי גבולות שנותן את הדין רק לעצמו שכן הוא רואה  את עצמו כחלק משרשרת אלוהית, הוא השלטון בצפון קוריאה ., החל באב המייסד קים איל סונג המשך בבנו קים גונג איל והמשך בשליט הנוכחי קים גונג און. כלפי נתיניהם ,כל אחד מהם הוא אל בפני עצמו, אך האם הם לבדם או קיימים אלים נוספים?

רוברט מוגאבה שליטה של זימבאבואה נבחר למשרת ראש ממשלה בבחירות דמוקרטית אי שם בשנת 1980 ,במאה ה- 20 , אך לאט ובביטחה הפך לשליטה היחיד של זימבאבואה (רודזיה לשעבר) וזאת תחת מעטה מעין דמוקרטי שאינו אלא עלה תאנה לשלטונו היחיד. כאשר בבחירות שהתקיימו בשנת 2008 הפסיד למעשה ליריבו , הוא כפה סיבוב שני בו התמודד לבדו על משרת נשיא המדינה זאת לאחר שיריבו הפוליטי פרש מהמירוץ לאחר שנעצר מספר פעמים , כך גם בשנת 2013. סכומי הכסף שמוגאבה צבר, אינם ידועים אך מוערכים במליארדי דולרים של ארצות הברית , זאת בשעה שתושבי זימבאבואה נאנקים תחת היפראינפלציה בת 4 ספרות עוני וכו’.

אפשר להוסיף לרשימה זו את טורקיה בראשותו של ארדואן הפוגע ישירות בחופש הביטוי במדינתו מעלים את שחיתות שלטונו שנחשפה לרגע קט על ידי המשטרה הטורקית והועלמה במהירות על ידי נאמניו ומתוקף הוראותיו. גם מערכת המשפט הטורקית הפכה  בעצם לבובה בידי שלטונו של ארדואן.

יותר מכל בולטת העובדה כי ארדואן הינו נשיא טורקיה שנטל לעצמו סמכויות שלטוניות אף שאלו אינן מעוגנות בחוקה הטורקית . בעצם שלטונו מתבסס על שליטת מפלגתו האיסלאמית בפרלמנט הטורקי ונאמנות ראש ממשלתו דבאוטולו  . ארדואן אינו אלא השולטן החדש של טורקיה. גם פוטין אינו אלא הצאר החדש של רוסיה וכולם פועלים תחת מעטה מעין דמוקרטי, אך הדמוקרטיה זרה להם ולא היתה ואינה אלא אמצעי בידם לביסוס שלטונם.

בישראל יש לנו שלטון דמוקרטי (נכון לכתיבת שורות אלו) האם קיימת אפשרות כי המצב ישתנה ? בואו נבחן ביעף ולרגע קט את המצב:

שחיתות שלטונית? היא קיימת ,אלא שככל הנראה אינה ייחודית למפלגת השלטון דווקא , גם פוליטיקאים של מפלגות לוין למפלגת  השלטון וגורמים מקורבים ,נהנו ככל הנראה ונהנים ממנעמיו כך מצטייר נכון לעכשיו מפרשת ישראל ביתנו , אך לא רק ממנה.

מינויים פוליטים והעברות תקציביות בלא ביקורת נחשפים  עתה כמו קצה קרחון . לנגד עינינו התבצעו בועדת הכספים העברות של מאות מליוני שקלים לטובת החטיבה להתיישבות הבולעת תקציבי עתק כמו חור שחור במרחבי היקום . דירות לזכאי דיור מוגבלים ועניים נמכרו לעמותות מקורבות , מינויים פוליטים התבצעו בגופים כלכליים שלמדינה יש אחיזה בהם באופן בו תמנון מפלגתי משתלט על חלק ניכר של כלכלת המדינה. הדברים מזכירים את נשכחות ו”נפלאות ” השחיתות של מפאי ההיסטורית זו שקרסה בגלל שחיתותה. אך זו רק חלק מהתמונה.

המדינה בה נרצח בעבר ראש ממשלה בגין רצונו לקדם מדיניות שפויה, עומדת לפי השקפתי על סף תהום שלטוני .  בישראל ישנה מפלגה, הבית היהודי שמה. זו מפלגה אשר מבקשת לשים קולר של צמיתים על עם אחר המבקש לעצמו עצמאות בחלק משטחה של ארץ ישראל ההיסטורית, מהות הדרישות של אותו עם אינה הבעיה, כך גם צעדי מנהיגי אותו עם . מהות הבעיה אותה מגלמת להשקפתי, מפלגת הבית היהודי היא הנכונות להפוך את מדינת ישראל למדינה דו לאומית, מדינה שבמהרה תהפוך שבויה בדילמה של תורת המשחקים : האם להפוך את כל תושבי הארץ לאזרחים שווי זכויות? או שמא להמשיך ולהחזיק חלק מתושבי הארץ כתושבים בעלי זכויות נחותות? תוך שחיקת מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית. הם וגורמים תומכים במפלגת השלטון טומנים את ראשם בחול משל יוכלו להימנע מאחת האפשרויות.

בניסיון להתגבר על הברירות המתוארות, הפכה אותה מפלגה בסיוע פעיל של מפלגת השלטון ל”חסידת שלטון החוק” וחוק זה מהו? זהו חוק הבא לקבוע ולקבע את הזכויות היהודיות בישראל בחוק שכותרתו היא חוק הלאום. הוגיו של אותו חוק ביקשו להכניס לתוך אותו חוק , עדיפות למשפט הדתי היהודי , על פני המשפט האזרחי במדינה , אולי ביקשו להחזיר את אזרחי המדינה בתשובה ואת המדינה מאות שנים לאחור , לפינה חשוכה ואפילה. הבית היהודי היא מפלגה אשר מטרתה ארוכת הטווח היא להחיל במדינת ישראל את שלטון ההלכה. אנשים חילוניים שהצטרפו אליה לאחרונה אינם אלא עלה תאנה .

רק לפני ימים אחדים התבטא ראש מפלגתם באופן קטגורי ואולטרא אורתודוכסי, נגד נישואים חד מיניים משל אלו היו חולי ממאיר. כדאי שבבית היהודי יפנימו כי על פי חוקרים הנטיה החד מינית היא גנטית  וכבר בשנות ה- 70 של המאה ה- 20 האמריקאים מחקו את הנטיה מספר מחלות הנפש כפי דבריה של השופטת דורנר בבג”צ 791/94 אל על נגד דנילוביץ  (אגב האם דוד ויונתן לא היו זוג חד מיני???!!!). אך ההשקפה האולטרא שמרנית של מועמדים במפלגה זו,  אינה נעצרת בנישואים החד מיניים, היא ממשיכה דרך הדרת נשים ודרך עצירת התחבורה בשבת. מפלגת הבית היהודי היא מפלגה , אשר להשקפתי מסכנת את הדמוקרטיה וחופש הביטוי והפרט במדינה.  הסכנה היא שסמוך לבחירות היא מסתירה את ההשקפה האולטרא שמרנית האמורה  השקפה מאוכוונת רבנים , שתחשף אחרי הבחירות.

הוגי אותו חוק, שלטעמי האישי ,האיוולת שבו מרוחה מתחילתו ועד סופו שכחו או התעלמו מהעובדה לפיה מהות המדינה וערך השוויון שבה מעוגנים זה מכבר במגילת העצמאות שהפכה לחלק מהמשפט החוקתי במדינה לרבות על ידי אימוץ עקרונותיה לסעיף 1 של חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

חוק הלאום שבא להסיר את השוויון מסדר היום , עלול לצייר (אם אכן יעבור במתכונת האמורה) את מדינת ישראל כדרום אפריקה בעבר, או מדינות אחרות, דוגמת אלו שמניתי  ,על קצה המזלג לעיל .  נכון לעת הזו ,חוק זה נשאר בגדר הצעה שטרם עברה , טרם עברה מכיוון שהוגיו מבקשים להעבירה בכנסת הבאה, שהרי הם על פי דרכם רוצים להשיב לנו לכולנו מורשת אבות עוד מימי אברהם יצחק ויעקב . נסו לדמיין מה היה קורה אם הדברים היו מתרחשים במדינות אחרות אולי כאלו שגובלות במדינתנו הקטנה . ואולי אנו מעדיפים להימנע מלחשוב על כך? לראות את שנעשה אצל שכנתנו מצפון ומזרחה ממנה? לאן דברים מובילים בסופו של דבר? כי לקיצוניות דתית ומשיחית אין גבול .

, כאשר חוק המשילות לא מונע ולא ימנע עליה מטאורית של משיחים לרגע משיחי שקר אשר סוחפים אחריהם המונים תחת הבטחות לגאולה כזו או אחרת, אך נותנים להם מאומה. משיחי השקר קיימים בתחום הכלכלי ובתחום המדיני כאחד כל אחד מהם מבטיח גאולה שלמה ומהירה רק על פי דרכו ותורתו, אך כאשר תורתם והגיגיהם קורסים הם משאירים אחריהם, איש איש בדרכו אזרחים, אשר אינם מבינים, תוהים וטועים במבוך ממנו הם רק מבקשים לצאת.

מי שמביט לכוונו של הוגה הדעות מר לפיד (זה שהוגה תוכניות כלכליות שאינן מיועדות לכלכלנים וכו’) זה שהכניס את האח בנט לממשלה , ימשיך לתהות כיצד זה האחרון מיטיב להוביל אזרחים תמימים ישירות אל הנהר כמו העכברים של החלילן מהמלין. וצריך לזכור כי הבטחות לפני הבחירות נרשמות על הקרח . קראו את שפתיו של גורג’ בוש האב ואם אינכם רוצים להרחיק לכת קראו את רשימת הבטחותיו של ראש הממשלה לפני הבחירות הקודמות וטענותיו של יובל שטייניץ .  לאיזה קטגוריה צריך לשייך הבטחות הרשומות על הקרח לפני הבחירות?

רומי ואימפריות אחרות קרסו ואחרות באו במקומן , שחיתות היא גם הטיית משאבי המדינה, לא רק הכלכליים, לטובת השליט או מקורביו וצרכיהם וזאת במקום להטות את משאבי המדינה לטובת האזרחים.

משיחי השקר המודרנים רוצים שנראה  אותם בעת שהם מחייכים ומבטיחים הרים וגבעות אך להבדיל מציור אימפרסיוניסטי, התמונה האמיתית אינה סטטית היא מסתתרת מאחרי חזות חייכנית התתמונה האמיתית  אם תתגשם תעמיד מדינה שלמה על סף , תהום כלכלי ומדיני .

Related Articles

Share

About Author

Gabriel

Gabriel Benami- LLB- University of Tel Aviv, LLM- University of Bar Ilan, MA (political science/national security) University of Haifa & The National Security College

(0) Readers Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>