law Technology — 30 January 2012
<!--:HE-->משפט וטכנולוגיה סקירה 1<!--:-->

גוגל והפרטיות שלך

 

מי שחיפש לאחרונה מידע במנוע החיפוש של גוגל , קיבל בחלקו העליון של מסך החיפוש הודעה של גוגל על שינוי תנאי הפרטיות הנוגעים לגוגל ואמורים להיכנס לתוקף החל מיום 1 למרץ 2012.

גוגל לקחה לעצמה את הסמכות לאסוף אינפורמציה על הגולשים ברשת בכל הפלטפורמות שהיא מפעילה , החל ממנוע החיפוש והמשך דרך שירות הדואר האלקטרוני שלה ה- ג’י מייל , הרשת החברתית שלה  גוגל + וכו’. כאשר נכון לעת הזו אין אפשרות למנוע זאת על ידי סירוב לתנאים האמורים.

כל מי שישתמש בעתיד במנוע החיפוש או בפלטפורמות האחרות של גוגל יקבל תוצאות חיפוש אישיות יותר בהתאם לחיפושים האחרונים או תחומי הענין של המשתמש כפי שהועלו בגוגל + או בדואר האלקטרוני. גוגל מכנה זאת אינטגרציה של המידע.

עיקר המטרה של גוגל היא הכוונה מדוייקת יותר של הפרסום המיועד למשתמש קונקרטי זאת בעטיפה של שיפור חווית המשתמש.

כדאי לזכור כי גוגל הגיעה לאחרונה להסכם פשרה  עם הרגולטור האמריקאי ב כל הנוגע למחויבות החברה לשמירה על הפרטיות, זאת בעקבות חריגות ופגיעה בפרטיות הגולשים בעת שהפעילה את שירות באז (Buzz ), על פי הסכם הפשרה היה על גוגל ליישם מדיניות רחבה של הגנה על פרטיות הגולשים .

התחייבותה זו של גוגל הייתה לפרק זמן של 20 שנה לרבות ביקורת פנימית על מדיניות החברה.

לדעת משפטנים אמריקאים תנאי הפרטיות החדשים של גוגל מפירים את הסכים הפשרה והמחויבויות שגוגל נטלה על עצמה.

לדעתם אין להוציא מכלל אפשרות כי הרגולטור האמריקאי יתערב פעם נוספת והתוצאה תהיה שלכל גולש תהא שמורה הזכות  למנוע את איסוף המידע האמור.

כאשר קוראים את הדברים המיוחסים לגוגל אני מתקשה שלא להיזכר ביומרנות של גוגל עת יצאה מסין לטענתה בגין תנאים של השלטונות הסינים שנגעו לאיסוף מידע ברשת (מאז כבר הספיקה לשוב לפעילות שם תוך קבלת תנאי השלטונות הסינים).

ארצות הברית מעקב אחר אדם באמצעות מכשיר GPS  שהוצמד לרכבו.

בית המשפט העליון האמריקאי קבע  כי הצמדת מכשיר GPS לרכבו של אדם על מנת לעקוב אחריו וזאת ללא צו הוא בגדר חיפוש בלתי חוקי. בהתאם התוצאות של המעשה גוררות אחריהן את ביטול כל הממצאים שבאו על סמך המעקב האמור , וזאת בהתאם לכללי פירות העץ המורעל החלים בארצות הברית.

אף כי התוצאה שהתקבלה הייתה פה אחד הנמקות השופטים נחלקו בינהם .

פסק הדין ראו בקישור:

http://www.supremecourt.gov/opinions/11pdf/10-1259.pdf

ניסיון לעשות שימוש ברשת החברתית לינקדין לצרכי תרמית ניירות ערך

תושב אילינוי בארצות הברית המשמש כיועץ השקעות  נאשם על ידי רשות ניירות ערך בניסיון לבצע תרמית בסדר גודל של 500 מליון דולר על ידי זיוף ניירות ערך בשווי כאמור ונסיון להפיצם באמצעות הרשת המקצועית לינקדין.

אנתוני פילדס יצר על פי החשד 2 חברות וניירת מזויפת שהייתה אמורה להצביע עליו כעל ברוקר המנהל  נכסים בשווי מליונים רבים, כמו גם רשימת לקוחות מרשימה שהשתמשה בעבר בשירותיו.

רשת הלינקדין שימשה אותו להפצת פרסום עצמי למי שביקש להשקיע כספים .

רשות ניירות ערך האמריקאית שפירסמה את המקרה הדגישה כי על משקיעים פוטנציאלים לבדוק אם הברוקר המציע את שירותיו רשום ברשות ני”ע האמריקאית.

בין לבין על פי רשות ני”ע האמריקאית פרסום עצמי של ברוקר בצורה שנעשה על ידי אנתוני פילדס אסור ומהווה הפרה של כללי האתיקה.

בסופו של דבר פילדס לא הצליח למכור לאיש ני”ע מזויפים.

המלחמות על הפטנטים

במהלך השנתיים האחרונות הורגלנו לשמוע על מלחמות הפטנטים בין יצרניות הסמארטפונים אפל האמריקאית וסמסונג הקוריאנית,  אלא שלאחרונה נוספה תביעה חדשה  לשלל התביעות התלויות ועמודות בעולם והפעם חברת בריטיש טלקום (BT) כנגד גוגל.

בבעלותה של BT  כ- 5600 פטנטים שונים ולטענתה טכנולוגיית החיפוש באנדרואיד מפרה לפחות 6 פטנטים שלה.

לתביעה השפעה כמעט על כל מוצרי גוגל ובכללם מנוע החיפוש של גוגל , הרשת החברתית גוגל + וכו’.

מדובר בטכנולוגיה המאפשרת לדוגמה לבצע זום במפות גוגל , הפטנט מאפשר לסמארטפונים בהם תוכנת ההפעלה היא אנדרואיד , לקבוע האם הסמארטפון מחובר לאינטרנט באמצעות רשת wi fi או באמצעות חברה סלולרית  (3G ).

התביעה האמורה נוספה לשלל התביעות שמנהלות בינהן חברות כמו מייקרוסופט, גוגל אורקל וסמסונג כולן בנושאים דומים.

מקורות הסקירה:

ניו יורק טיימס

Find law

וושינגטון פוסט

Related Articles

Share

About Author

Gabriel

Gabriel Benami- LLB- University of Tel Aviv, LLM- University of Bar Ilan, MA (political science/national security) University of Haifa & The National Security College

(0) Readers Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>